مدیریت ارتباط با مشتری Customer relationship management

مدیریت ارتباط با مشتری ، وفادارسازی مشتریان،روش های جذب مشتری، افزایش مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری Customer relationship management

مدیریت ارتباط با مشتری ، وفادارسازی مشتریان،روش های جذب مشتری، افزایش مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری Customer relationship management
علی خویه

مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش - با بیش از 18سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از 200 پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از 350000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار،
www.khooyeh.ir
تماس با ما:
drkhooyeh@gmail.com
سوابق

ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر،
اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، crm، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، برنامه بازاریابی،مشاوره فروش، مشاوره راهکارهای افزایش فروش، مشاوره مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی
اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مویرگی، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، راه اندازی پخش و توزیع مویرگی، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروش انلاین، مشاوره فروشگاه مجازی، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش، دوین شرح وظایف سطوح مدیریتی و مهندسی فروش، پیاده سازی و بهینه سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی در سازمان، طراحی تدوین و استقرار فرآیندهای فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش سازمان با هماهنگی مدیران، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روان شناسی فروش، تحقیقات رفتار مصرف کنندگان، اجرای جشنواره های فروش و بازاریابی، آنالیز دلایل شکست روشهای اجرایی در جذب مشتریان جدید، بهبود سطح حفظ مشتری جهت افزایش فروش و ایجاد جریان درآمد اضافی، ایجاد واحد crm اثربخش و اجرایی در شرکت و سازمان ، شناسایی نیازهای مشتریان و جلب اعتماد آنها برای خرید، آموزش تیم فروش در جهت بهبود عملکرد
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
دوشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۴۸ ب.ظ

مدیریت خدمات پس از فروش

برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
businesswoman

مدیریت خدمات پس از فروش

فروش » خدمات پس از فروش » مدیریت خدمات پس از فروش
خدمات پس از فروش

مدیریت خدمات پس از فروش

۰
  • AFTER SALES SERVICE
  • لزوم توجه به خدمات پس از فروش 
  • خدمات پس از فروش با میزان رضایت مشتریان و افزایش احتمال خرید مجدد محصولات ارتباط مستقیم دارد.
  • خدمات پس از فروش با وفاداری مشتری به یک برند خاص مرتبط است. درواقع کیفیت خدمات پس از فروش، شانس کنار زدن رقبا را افزایش می‌دهد.
  • خدمات پس از فروش می‌تواند احتمال فروش محصولات جدید را هم بالاتر ببرد. درواقع، مشتری با خاطره مثبتی که از خرید محصولات پیشین و کیفیت خدمات پس از فروش دارد، محصولات جدید و شناخته نشده شرکت را  سریع‌تر می‌پذیرد و خریداری می‌کند.
  • در تحقیقاتی که یکی از شرکت های خودرو سازی بر روی میزان کیفیت محصولات و کیفیت خدمات پس از فروشانجام داد، به این نتیجه رسید که اگر کیفیت محصولات خوب بوده و همچنین کیفیت خدمات پس از فروش نیز خوب باشد ۹۷ درصد مشتریان به آن شرکت برمی گردند. درصورتی که کیفیت محصولات خوب باشد و کیفیت خدمات پس از فروش بد باشد تنها ۳۱ در صد مشتریانبه سوی شرکت بر می گردند و نکته قابل تامل اینکه اگر کیفیت محصولات بد باشد ولی کیفیت خدمات پس از فروش خوب باشد ۶۷ درصد مشتریان به شرکت بازمیگردند و این  تحقیق نشان میدهد خدمات مهمتر از کیفیت محصولات است.
  • تعریف خدمت
  • تعریف کلاسیک خدمت عبارتست از کالایی غیر مادی و غیر قابل لمس، که مالکیت و دارایی به همراه ندارد و قابل ذخیره یا جابجایی نیست. معمولا در لحظه مصرف به وجود آمده و بعد از مصرف از میان می رود.
  • خدمت عبارت از فعالیتی جانبی است که با هدف بهبود و ارتقای محصول اصلی انجام می‌گیرد. اجرای خدمت لزوما نامحسوس است و معمولا مالکیت هیچ‌ یک از عوامل تولید را به‌ دنبال ندارد.
  • امروزه مفهوم خدمت به مشتریان، شامل تعاریف جدیدی است؛ چراکه ارائه خدمات فقط به بخش کوچکی در ساختمان مرکزی شرکت اختصاص ندارد؛ بلکه کل سازمان از مدیران عالی تا کارکنان عادی، همگی در برآورده ساختن نیازهای مشتریان موجود و بالقوه نقشی برعهده دارند. براساس این نگرش، خدمت به مشتریان، شامل کلیه اموری است که شرکت به‌منظور جلب رضایتمشتریان و کمک به آنها برای دریافت بیشترین ارزش از خدماتی  که خریداری کرده‌اند، انجام می‌دهد.
  • ویژگی‌های خدمات

 

  • ناملموس بودن: خدمات را نمی ‌توان به ‌وسیله هیچ‌ کدام از خواص فیزیکی ارزیابی کرد؛ به‌عبارتی، قبل از مصرف نمی‌توان این ‌گونه خدمات را مستقیما ارزیابی نمود.
  • تفکیکناپذیری : به‌طور معمول، خدمات هم ‌زمان با تولید به مصرف می‌رسند. اما تولید و مصرف کالاهای  ملموس، دو فعالیّت مجزا از هم هستند.
  • تغییرپذیری : کیفیت خدمات بسیار متغیر است. بدین معنا که کیفیت یک خدمت بستگی به شخص ارائه‌کننده و  زمان و مکان و نحوه ارائه خدمت دارد.
  • فناپذیری : خدمات فنا پذیرند. یعنی خدمات را نمی‌توان برای فروش یا مصرف بعدی انبار کرد.
  • مالکیت: یکی دیگر از تفاوت‌های کالا و خدمات، این واقعیت است که مشتریان فقط ارزش خدمات را کسب  می‌کنند؛ بدون اینکه مالکیت دائمی چیزی را به ‌دست آورند.

  • انواع خدمات
  • خدمات پیش از فروش خدمات پیش از فروش ، از لحظه ای شروع می شود که محصولات یک شرکت برای انتخاب و خرید در معرض دید مشتری قرار می گیرند. شرکتی در بازاریابی موفق است که توانسته باشد خدمات پیش از فروش محصولاتش را کاملاً حساب شده و همراه با شفاف سازی تعهدات برای مشتریان انجام بدهد .
  • خدمات حین فروش :  
    خدمات حین فروش عبارت است از خدماتی که مشتری از زمان پرداخت هزینه و قیمت کالا و محصول تا لحظه مصرف از کالا نیاز دارد . مانند حمل دستگاه تا منزل مشتری بطوریکه مشتری دغدغه حمل ونقل محصول و  هماهنگی های نصب آن را نداشته باشد.
  • خدمات پس از فروش کلیه خدماتی که از زمان نصب دستگاه برای مشتری ارائه می شود شامل خدمات  نصب، تست و راه اندازی، تعمیرات دوره ای ، تعمیرات درمدت گارانتی و خارج از گارانتی محصول می باشد
  • مولفه های خدمات پس از فروش
  • نصب
  • آموزش
  • تکمیل مستندات
  • تعمیرات دوره ای وتعمیرات اتفاقی
  • پشتیبانی آنلاین
  • تامین قطعات
  • به روز رسانی
  • چالش های پیش رو در پسا تحریم
  • مدیریت هزینه
  • مدیریت نمایندگان
  • مدیریت انتظارات مشتریان
  • مدیریت کارکنان
  • مدیریت تکنولوژی
  • مدیریت تمایز
  • برنامه ارائه خدمات به مشتریان

۱- انتظارات مشتریان را درک کنید.

  • اولویت ها و ارزش های مورد نظر مشتری
  • خواسته ها و نیازهای خاص

 

۲- مشتریان را طبقه بندی و اولویت بندی کنید.

۳- اهداف  خدمت را تعریف کنید.

  • ایجاد مزیت رقابتی .
  • برای مشتریان ارزشمند باشد.
  • انعطاف پذیر باشد.
  • قابل دستیابی باشد.

خدمات پس از فروش

۴- درتمامی سطوح سازمان تعهد به ارائه خدمت ایجاد کنید .

  • خدمت همگانی و همیشگی است.
  • همه خدمتگزار و تاثیر گذارند.
  • برنامه ارائه خدمات به مشتریان

۵- خدماتی بیش از انتظارات مشتری ارائه دهید.

  • نارضایتی انتظارات مشتری > دریافت خدمت.
  • رضایت انتظارات مشتری = دریافت خدمت.
  • مشعوف شدن انتظارات مشتری< دریافت خدمت.

 

۶- برای ارائه خدمت ساختار مناسب و بنیادی بوجود آورید.

 مدیریت  کارکنان فروش وخدمات را جدی بگیرید.

  • گزینش مناسب
  • آموزش و پرورش
  • جبران خدمت وانگیزش
  • متعهد نمودن کارکنان به سازمان
  • ارزیابی عملکرد

 

۸- رضایت مشتریان را اندازه گیری کنید.

  • نظرسنجی از مشتریان خود و رقبا
  • تعیین شاخص رضایت مشتریان خود
  • تعیین میزان رضایت مشتریان رقبا
  • مقایسه، علت یابی و پاسخگوئی

 

۹- مشتریان ناراضی را شناسائی کنید.

  • نکته جالب این است که اگر نارضایتی مشتری از سوی سازمان درست مدیریت و پاسخگویی شود و بتوانیممشتری ناراضی را بهمشتری راضی تبدیل کنیم درجه وفاداری او به شرکت بیش از مشتری است که از ابتدا  راضی بوده است.

 

۱۰- به مشتریان خود اهمیت دهید و از آنها قدردانی نمایید.

  • شخصی سازی خدمات.
  • مشتریان خود را پیگیری کنید.
  • به چیزهای کوچک اهمیت دهید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی