نحوه ی جلب رضایت مشتریان

نحوه ی جلب رضایت مشتریان
در آغاز هزاره سوم و با تغییرات صورت گرفته در محیط کسبوکار (درون سازمانی و برون سازمانی) سازمانها با تغییر رویکرد از محصول محور به مشتری محور تبدیل شدهاند یکی از مهمترین عوامل موثر در این رویکرد پایش و بهبود رضایت مشتریان است.
دلایل بسیاری برای تلاش در جهت بالا بردن رضایت مشتریان در سازمانها وجود دارد، اما بهطور کلی میتوان این دلایل را به سه دسته دلایل فلسفی، دلایل اقتصادی و دلایل مرتبط با دریافت گواهینامه و کسب اعتبار تقسیم نمود.
لبخند مشتری و سود بیشتر
رضایتمندی مشتریان تاثیر بسیار مهمی در وضعیت کنونی و آینده سازمان خواهد داشت. اشلسینگر و هسکیت با ارائه